Recept.

Hej allihopa! Åh va skönt det är med fredag, och jag är ledig idag också. Gick upp ganska tidigt och ut på en långpromenad, handlade lite på vägen hem och gick förbi posten för att titta om ett par skor hade kommit som vi beställt till Viktor av min storasysters kille som jobbar på Nike. Men icke. Dom skulle komma efter kl 4. Nu har jag bakat världens godaste typ chokladbakelserna/muffins, fast mycket godare än muffins, haha. Jag är egentligen inte så förtjust i kakor, bullar och bakverk, men dom här är super goda och Viktor älskar dom också. Så jag tänkte att jag skulle dela med mig av det superenkla receptet till er.

Du behöver:
100g smör
2 ägg
2,5 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt

OBS. Jag gjorde dubbel sats, det blir ca 15 st med dubbel.
1. Smält smöret.
2. Vispa upp äggen och sockret
3. Häll i det smälta smöret
4. Blanda de torra ingredienserna
5. Blanda ihop alltihopa till en smet
7. Häll upp i söta formar. (inte för mycket i varje, då väller det över i ugnen.)
In i ugnen i ca 15 min i 175 C.
På sommaren toppar jag med en klick kelda vanilj och skivade jordgubbar. Men jag tycker att det kan bli lite mycket och dom är minst lika goda utan=) Din pojkvän kommer att älska dig, hahaha=)
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: anna

Åååh myspys.. men hur många grader ska ugnen stå på då?

Pusselipusssssss

2010-10-09 @ 09:25:46
URL: http://majoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0