Hey Guys

Nu va det ett tag sen jag skrev, anledningen är för att min helt nya laptop har gått sönder, man blir ju såå irriterad... Den ska snart lämnas in på lagning.

Förra helgen va vi i Surfers Paradise igen. Det var Indy festival över helgen, på söndagen va det Indy final. ( Formel1, för dom som inte vet)
Inget som intresserar min så jätte mycket, men det va grymt kul, det va ett grymt tryck, dygnet runt. Kändes som man hade kommit till Magaluf ungefär, haha! Grymt mycket party sugna människor. En kväll gick vi till ett ställe som heter Melbas, riktigt bra, kul hade vi Johanna;) haha!

För nån vecka sen landade Nicole Richie och Joel Madden i Sydney, sedan åkte dom vidare till Brisbane,men när vi va i surfers fick vi reda på att Good Charlotte skulle ha konsert där. Vi bestämde oss snabbt för att gå, och det va Grymt!!!
Dagen efter låg man då på samma beach som en preggo Nicole och hennes Joel.. Dessverre såg jag henne aldrig, men min kompis gjorde, haha!
Hon skulle tydligen ha sett väldigt vanlig ut i en gul klänning och självklart stora brillor och såg inte speciellt trevlig ut.. Det gjorde mig besviken =(

Förfest innan utgång på The Met här i Brissy

I

dag är det torsdag och veckan här gått väldigt snabbt, har inte gjort något noter bart. Idag har resten av gänget lämnat in nån stor uppgift i skolan, så dom ska ut och fira, men idag blir det inget festande för mig.. ska laga lite mat och bara ta det lungt. Måste vara pigg till imorgon då jag och Linda ska iväg på våran tripp till Byron Bay (alla andra ska på Justin, I'm so envious). Vi har bokat ett hotell centralt, och det ska bli så nice med hotell frukost mm =) Det bär av imorgon efter skolan, så väskan är redan packad och klar. Det är det jag har gjort idag ungefär packat, städat och tvättat hur mycket kläder som helst. Nu ska vi gå till Coles och handla mat..

and, only two weeks left in school, weeii

Cheers mate!!

Vill bara sova

Hej!!
Kl är nu halv ett på kvällen, jag ska upp kl halv sju imorgon för ytterligare en dag i skolan.
Jag är verkligen trött, men kan inte sova. Väggarna i lägenheten är inte direkt tjocka, ( ihåliga och 2 cm tjocka ungefär)  jag hör precis vad dom i rummet brevid pratar om, och där inne är det ett herrans liv.. Sedan har vi någon som spelar fotboll på altanen, och killarna som sitter och spelar skjut spel mot varandra i vardagsrummet, och alla vet ju hur det låter... massa skjut ljud och skrik, Sedan har vi Viktor som spelar techno musik på det också.. + en telefon som ringer med hemsk signal..
Kan det bli mer Psykande. nope..

Nä, måste sova, jag får leta upp öron proppar eller nåt..
God Natt
Puss puss/ Emelie

Moreton Island

Hejsan!!

Då var man hemma från en underbar helg i Moreton Island, en ö utanför Brisbane med mils långa stränder. Man tar sig fram på ön i en jeep, vi körde runt på stränderna och på sand stigar i skogen, sjukt kul. Vi sov över där en natt, och det va inte direkt på ett lyx hotell vi bodde, nej nej, i tält i skogen mitt i ingenstans.. Tänk er mig ute i skogen bland spindlar och ormar, ingen dush, ingenting! Bara en äcklig toalett! Helt kolsvart va det också redan kl 6. Men jag tog mig igenom natten, livrädd av att få besök av spindlar och dylikt. Men det va värt det, så fint det var och så mycket roliga saker vi gjorde!
Vi va en grupp på 20 personer från massa olika länder, bla USA, Tyskland, Italien, Korea, Israel, och Jag från Sverige=) Faktiskt väldig kul att komma ifrån alla svenskar och träffa lite nytt folk. Jag bokade trippen med tyskarna.

Vi sandsurfade på enorma sand dynor.. Det gick därimot sådär för mig,.. jag ramlade och gjorde ca 10 volter ner för backen, jag vrickade foten, sträckte nacken, slog mig på revbenen och fick ett blodigt sår på foten, Aj!
Så det blev en rejäl omplåstring senare på kvällen..

Vi surfade även i vattnet, det va bland det roligaste jag gjort, såå kul!!! Det slutade också med rejält skrubbade knän och lår, haha, men det va värt det. Men det gäller ju att passa sig, det finns rejält med hajar i vattnet.

Sedan blev det snorkling, Det va inte lika roligt tyckte jag! Vi paddlade långt ut i vattnet på surfing brädor, ut till ett stort vrak som låg en bit ut.. där såg vi massor med fiskar och stora delar från ett skepp. Nackdelen var att vattnet var ganska grumligt!

När vi åkte i bilen längs med dom långa stränderna såg vi enorma valar hoppa ute i vattnet, såå grymt.

Nu lite bilder från underbart vackra Moreton...

Här snorklade vi bland vraken

Det guppade rejält, weeii va kul=)

Jag och Angelique innan sandsurfingen..

oj oj så kan det gå...

Brant, riktigt brant..

Här satt vi och åt lunch sedan bad där nere i "viken"  Här jag och tyskarna Angelique, Linda och Kathy

UNDERBART..

Surfing.. nu e jag proffs, hahah... not

Så här satt vi i bilarna, trångt, men väldig kul.. hihi

Grym utsikt..

Uppe på ett jätte högt berg, såå fin utsikt

Nu sitter vi här i vårat rum, dom andra pluggar och det ska nog jag med göra nu..
Ganska mysigt har vi det med popcorn och grejer och skön musik, ute är det värsta åskvädret, blixtrar nåt så in i....
Det gjorde det i gårkväll med, men på dagarna är det sjukt varmt.

Idag var det förövrigt riktigt kul i skolan=)

Familjen, hoppas vi hörs snart och för sjuttioelfte gången fixa skype, Linnea med..

Saknar alla,
Ha det bäst!
PusSar

Bilder från Surfers Paradise

Hej..

Kom precis hem från skolan, det blir en snabb lunch och duch för att sedan skynda tillbaka till stan.
Hem till Dominic först sedan vidare till BBQ, sedan utgång!!

Igår åt vi middag på Beach house, sedan vidare till en student fest på Martin College, ganska lungt men riktigt lyckad kväll.

På lördag kl 7am bär det av till Moreton surf safari över helgen... Där ska vi ta surf kurs, sand surfa på sand dynor och snorkla.. grymt kul ska det bli=)

Nu lite bilder från förra helgen... Surfers Paradise är precis vad det heter, ett paradis...

Jag på stranden

På väg till stranden

Jag och Johanna

Wonderful....

Kilometer långa stränder...

Världens högsta bostads hus.. coolt..

Och lite från kvällarna...

Jag och sötnosen på Cheerleader

Viktor, Wictor, Alf och Johanna

Niclas, Jag och Johannas bror Wictor

Haha, en ganska rolig bild...

Me..

Förövrigt, kvällens mest sagda replik:

Let's get lost tonight, You can be my black Kate Moss tonight..

Nej, nu är det tempo som gäller..

Måste bara säga..
Saknar mamma, pappa, Anna och Elin väldigt mycket..
Linnéa jag vet inte hur jag ska klara mig utan dig så länge..
Pauline jag längtar såå tills vi ses, tur vi har varann..
Nellie, Grattis på födelsedagen på lördag=)
Ulf, Ha det så jätte kul i Kapstaden, ta det lungt, en farlig stad..

See Ya

Surfers Paradise

Hej..

Idag ar det onsdag och jag sitter i skolan och har rast.
I helgen akte jag, Johanna, Viktor och Alf till Surfers Paradise. Riktigt fint va det i Surfers, kilometer langa strander presis vid stan. Johannas bror har lagenhet dar som vi bodde i.
Forsta kvallen at vi middag pa Hard Rock cafe sedan blev det utgang. Dag 2 blev det heldag pa stranden, med surfing mm, sedan barrunda pa fem olika barer, (4st for mig, pga att en jalva vakt inte godkande mitt svenska korkort...arg!!)
Pa sondagen tillbringade vi nagra timmar pa stranden for att sedan bege oss hem igen.
Det va riktigt trakigt att komma tillbaka till Genisis..

No, back to class

Lagger ut bilder fran helgen nar jag kommer hem..!