Ballen.


Jag älskar att ha balkong. Jag har planterat massor med fina blommor i balkonglådorna, vi har massa krukor med blommor, tomater och kryddor. Nya fina dynor och ljuslyktor har jag också köpt. Det är ju inte världens största balkong men jag älskar ändå att någonting man kan gå ut på, äta frukost på i morgon solen, ta ett glas vin på i kvällssolen och där man kan ha blommor mm. 

Det roligaste av allt är att här i Stockholm kallas balkongen för Ballen, jag dog av skratt första gången jag hörde det. Alla säger det här, men jag har aldrig någonsin hört någon hemma i Götet säga ballen.

Ikväll blir det grillning igen sen kanske det blir ett glas på "ballen" med tända ljus.. Nej, nu får klockan ta att bli 5 så jag kan gå hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0