LCHF-bröd.

I går var jag hurtig. Tränade spinning, core och lite övningar i gymmet på förmiddagen, handlade på vägen hem, bakade supergott nyttobröd när jag kom hem och sen lagade jag supergod middag till mig och Viktor. När han drog på träning myste jag ner mig i soffan framför top model på webbtv som jag missade i tisdags.

Mitt bröd då rå, blev as nöjd när jag hittade detta lchf-bröd när jag googlade. Smakar helt ok, faktiskt väldigt bra med smör, massa ost och grönsak på. Blev ganska dyrt att köpa alla ingredienserna men nu har man ju nästan allt hemma tills nästa gång=)





Jag använde:

3 dl linfrön
0,75 dl hasselnötter
0,75 dl mandel
1 dl fiberhusk eller fibrex (det hittar du i den glutenfria hyllan)
1 dl sesamfrön
2 krm bakpulver
1 msk brödkryddor (jag använde fänkål och anis)
Salt

50 g smält smör
250 g keso
1 dl cream fraiche
6 ägg

Blanda alla nötter, kryddor och torra ingredienser i en mixer till "mjöl"

Blanda ihop smör, keso, cream fraiche och ägg. Blanda sedan ihop det med "mjölet". Lägg bakplåtspapper i en brödform och häll över allt. In i ugnen på 175 grader i ca 70 min. Låt brödet svalna, skär upp i tunna skivor och frys in. Super enkelt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0