Nostalgi MMS.

Jag fick den här bilden mms:ad till mig av min kompis Linnéa häromdagen. Det är ett collage på oss två som jag gjorde till henne för flera år sedan när hon fyllde år tror jag. Vi hade haft en grymt rolig sommar med massor av resor och fest. Vi hade bla besökt Båstad för att festa för första gången. Shit, då hade man kul. Vi tyckte vi var så jäkla grymma som kom in på alla ställen fast vi inte ens fyllt 18. Åh herregud vilka minnen med dom bästa tjejerna!

Köksdetalj.

En liten detalj bild från köket. Jag tycker det är fint att ha framme det nödvändigaste som man använder ofta i köket. På den lila "manhattan" brickan från Svenskt Tenn har vi bla färska kryddor, olivolja, voss water, salt, peppar och vitlök. Ovanför hänger knivar från edge och global.

Gårdagens.

Tröja H&M - Mockaskor Bianco - Väska LV- Armband H&M - Solisar Rayban

Så här såg jag ut igår när jag och Viktor gjorde lite ärenden. Vi har (eller jag har) börjat fixa till det lite på riktigt i vårt gästrum. Tidigare har dom andra rummen varit prio 1 och gästrummet har mest bestått av ihopplock. Nu har vi ny dator på skrivbordet, ny skrivbordslampa, nya gardiner, och igår köpte vi ny taklampa (som inte pssar i kontakten i taket och det gör mig galen, det SKA funka på något sätt men jag behöver proffshjälp, Någon??) En ny byrå ska inhandlas, en ny tavla ska upp, en matta ska dit och så nya kuddar till sängen. Jag vill ha en stickad kudde och jag tänkte sätta mamma eller mormor i jobb, haha!

Det är fredag i dag men det känns snarare som måndag för jag ska jobba i helgen och min man är bortrest. Suck. Fan, jag som älskar fredagskänslan!

Gårdagens.

Mamma är och hälsar på mig i Stockholm, hon har varit här sedan i torsdags och åker hem på måndag. Vi har haft det så mysigt. Shoppat, ätit goda luncher och middagar, druckit vin och promenerat runt i Stockholm. Efter massa shopping i går tog vi ett glas på uteserveringen på Norrmalmstorg sedan åt vi middag på en restaurang vid Östermalmstorg och efter det tog vi några glas vin på Hotell Anglais. Nu ska vi ut till Djurgården!

Rost.

Mycket nagelack nu, men jag måste bara visa er det här svin snygga lacket som jag sprang på inne på HM förra veckan. Målade två lager och ett genomskinligt top lack i fredags, sitter fortfarande lika fint och idag är det tisdag. HMs nagelack är mins lika bra som dyrare nagelack, bara du har ett bra överlack.

Helgen.

Jag som är från västkusten är ju van vid havskräftor, men när man är på "andra" sidan landet så får man insjökräftor. Vad tycker ni är godast, insjökräftor eller havskräftor?

Då var det måndag igen. I fredags när vi kom till Köping drack vi mosserande och åt massor med kräftor, räkor och annat gott tillbehör. På lördagsmorgonen sjöng vi för födelsedagsbarnet Klara, åt födelsedagsmacka (tradition hos familjen Jebsen) med mosserande till. På dagen åkte vi till en närliggande ort där det vankades medeltidsdagar. Många som var utklädda och som sålde medeltida saker. På kvällen åt vi grillat och åkte sedan hem till några vänner till Viktors föräldrar och drack fördrink. Senare gick vi ut till ett hotell där det var massor med folk och vi hade verkligen jätte kul!

Nu tar jag helg.

Har både klippt mig och färgat håret i veckan. Såå skönt att få bort dom slitna topparna som alltid kommer under sommaren, och att inte tala om den blekta bruna färgen. Nu känns det mycket bättre! Ska köpa nya inpackningar och moroccan oil och verkligen vårda mitt hår nu under hösten.

Nu packar jag ihop på jobbet, vi ska åka och spendera helgen i Köping. Dom har medeltidsdagar där och sen så har vi ett litet födelsedagsbarn också! Ikväll väntar kräftor och gott vin! Mysigt!

One night out last week.

Hade en riktigt rolig utekväll förra onsdagen. Det var sista kvällen för italienarna här så vi körde all in med både häng i solen, AW, middag och utgång!

Det var riktigt bra väder och vi var ett stort gäng som njöt i solen på Strandbryggan med rosé.

Så vackert i Stockholm i skymningen.

Vi var nog 15 pers som gick och åt en god middag på Villa Godthem ute på Djurgården.

Sen drog vi till The Wall och dansade till stängning. Vi skulle ta en taxi från Strandvägen och då kom en limousin körande, så vi hoppade in i den allihopa=) Galet kul hade vi =)

Titta live på visningar från Sthlm Fashion week.

Stockholms fashion week är ju i full gång. Är du inte en av dem som fått en inbjudan till någon av visningarna så kan du se dom live på Norrmalmstorg.

imac.

Jag och Viktor är väldigt typiskt manlig och kvinnlig. Tex här hemma så bryr jag mig om inredningen och Viktor om elektroniken. Om vi ska köpa något nytt till vårat hem och jag får bestämma så blir det oftast en lampa, matta, bord, soffa eller kanske nya kuddar. Men när min prylgalne kille får bestämma blir det nytt surroundsystem eller kanske en ny dator. Den här gången fick han bestämma!
Vår applesamling har fått en ny vän.

Ute.

Bilder från en middag vi hade för ett tag sedan, jag, Viktor, Micke och italienarna Enrico och Antonio. Micke hade lagat supergod mat och det var riktigt mysigt på hans innergård med musik, tända ljus och roligt sällskap! Vi har så jäkla kul ihop med Micke och med italienarna, hoppas dom kommer och hälsar på snart igen. Efter middagen gick vi och tog en drink på Ute Compagniet.
Nu ska jag plocka iordning lite här hemma, sen blir det lite ärenden på stan!

Jade rose.

Är sugen på lite nya lack. Det här gammelrosa lacket från Chanel ser riktigt snyggt ut. Det blir nog mitt nästa köp. Chanel har absolut kommit med dom snyggaste färgerna det senaste. Min storasyster har typ alla färger från märket så varje gång jag besöker götet så lånar jag en färg, haha! I julklapp fick jag den finaste lila färgen du kan tänka dig av henne, från just märket Chanel.
Drömmen är ju att ha hela badrumsskåpet fullt med produkter från Chanel, så fina burkar och flaskor tycker jag!

Bohus Malmön.

Henke, Syster Linda och Viktor.

Storasyster Linda, Viktor, jag och lillasyster Anna.

Viktor och John i hamnen.

I Torsdags åkte jag och Viktor över till västkusten för att spendera vår sista helg på semestern där. Vi började med en natt på en ö utanför Havstenssund. På fredagen åkte vi förbi Bovallstrand och letade efter Linda som fyllde år och har hus där. Tänkte överraska henne men hon hade åkt hem kvällen innan=( Så vi åkte vidare till Bohus Malmön där min systers kille Henkes, föräldrar har hus. Mina föräldrar var också där, och Anna och Kristoffer. Första kvällen åt vi skaldjur i mängder, åh så gott det är, i love it. Vi firade Mica som fyllde två år, sjöng för henne på morgonen, åt tårta på dagen och sjöng sen ännu mera. Hon fattade nog inte riktigt att det var hon som fyllde år, men när alla stod upp och sjöng och tittade på henne så satt hon där, världens sötaste unge, hon log och skrattade med hela ansiktet. Vi var även nere på Hamnsjulet och åt lunch, räkmacka och rosé=) En klassiker! På kvällen blev det ännu mer mat, massor med grillat, åh så gott. På söndagen var det nästan med en tår i ögat jag lämnade min fina familj och bästkusten. Men nu är semestern slut och första jobbveckan har börjat. Sommaren går alldeles för fort men lite skönt är det att få en vardag med rutiner.

VISBY part 2.

Lite fler bilder från Visby. Det här är från fredagens galna middag. Även den hölls på stället Wisby Strand. Somsagt, torsdagens middag var bara uppvärmningen och den var galen. Det var dans på stolar och bord hela middagen, rätt igenom. Riktigt bra kväll. Träffade så mycket härliga människor också. Det blir lätt Visby nästa sommar också!

Strandbryggan.

Förra veckan på Strandbryggan när vi väntade på att italienarna skulle landa i sverige..

Våra italienska vänner har ju varit här på besök en vecka, dom var även med i Visby. I morgon ska dom åka hem så nu drar vi ett stort gäng till Strandbryggan för en sista utekväll. Senare ska vi äta middag på Grodan och efter det blir det utgång. Det är strålande sol i Stockholm. i love it!