Spyan.

En super gullig tjej från Canada som var på besök, lite köpingsfolk och jag.
Mats och Viktor.

Hallå! I går var vi på 50 årsfest (25+25) i Roslagstull, strax bortanför Östermalm. Det var jätte trevligt med massor med trevliga människor. Senare på kvällen var vi ett gäng som fortsatte ner på stan till Spybar. Jag har sagt tidigare att jag aldrig mer ska gå till Spybar, jag hatar stället!! Dom har väldigt chamiga lokaler som är som en enda stor våning med kakelugnar och högt i tak. Men musiken suger, det är alltid så mycket folk så man knappt kan röra sig, dansa är i princip omöjligt. Nej, detta var sista gången på det stället, finns sååå mycket bättre klubbar i Sthlm. Tur att man var där med roliga människor, så det vägde ju självklart upp och jag hade super kul.
Idag har jag kollat när Viktor spelade fotbollsmatch, snart ska vi äta middag sen blir det bio.
Kram!

Sista sommarveckan?

I dag har det varit jätte soligt, jag har precis varit ute på powerwalk i Äppelviken. Det är ett väldigt fint område här i Stockholm. Älskar kontrasterna att det känns som man är på landet när man går på små skogsstigar precis vid vattnet, båtar åker förbi, stora lyxvillor med utsikt över vattnet och på andra sidan ser man massor med höghus. Häftigt att man kan bo så lantligt men ändå så centralt. Nu ska jag hoppa in i duschen. Ikväll ska vi på dubbel 25 års fest, kul!

IFK Göteborg-Djurgården.

Här är ett kort från matchen på Råsunda igår. IFK förlorade tyvärr (Djurgårn hade bara tur;), men jag var glad ändå. Nu längtar jag bara tills jag slutar jobbet så jag kan spendera hela eftermiddagen med min syster. Ciao

Outfit.

Igår var vi på kräftskiva ute på landet i Köping, jätte trevlig kväll med massa sång och dans. Idag när vi kom hem till Stockholm så blev jag rejält överraskad. Min lillasyster och hennes kille stod i vårt vardagsrum när jag kom hem, sååå jäkla glad blev jag. Vi gick på fotboll allihopa men Viktors familj och såg IFK Göteborg mot Djurgården. Det var jätte kul för vi hejar ju såklart på IFK medans Vikotrs familj är Djurgårdare. Nu har vi ätit världens godaste tacos och håller på att kolla på en jätte spännande film, mys!

Micke.

En av Viktors bästa kompisar Mikael Wennerros var nyligen och seglade i Kroatien. Under en liten dans på båten hände denna olycka. Bara Micke lyckas med att underhålla på detta sätt. Världsklass som vanligt. Jag kan verkligen inte sluta skratta..!

Blue like heaven.

Här är en bättre bild (som jag lovade) på dom blå skorna jag hade på mig för några dagar sedan. Otroligt, jag menar verkligen otroligt sköna att gå i för att vara så höga. Dessverre gav dom mig stoora blåsor till skavsår. Hoppas att det blir bättre med plåster, strumpor eller att helt enkelt bara att gå in dem. Dom kommer från Scorett.

Leatherjacket.

Jag haffade den här skinnjackan på HM i helgen. Tror den sålde slut ganska så fort. Jag fullkomligt älskar den. Rätt färg, alla detaljer, men, den kunde varit lite längre så man kunde ha den lite längre in på hösten. Jaja, den är grymt snygg iaf! Det är läder och den kostar 1499kr.

Sturecompagniet.

I lördags hade vi lite fest hemma hos oss, vi firade Klaras födelsedag med champagne, drinkar, vin, lekar och dans. Kvällen avslutade vi på Sturecompagniet, och jag hade riktigt kul! Tror att det var närmare 25C i lördags natt. Det var längesedan det var så varmt en natt i Sverige. Det var som en bastu inne på Stures, tillslut tror jag alla struntade fullständigt i det och bara körde, trots att det bokstavligt talat rann om en.
Jag hade på mig en beige silkesklänning från Zara och ett par röda klackar till det. Älskar kombon beige-rött. Fick aldrig någon bild på hela mig, så den suddiga bilden bakifrån när jag vinkar in en taxi på Kungsgatan kl halv 4 på natten får duga, haha!

Modeveckan.

Idag börjar den som alltid efterlängtade Stockholms Modevecka. Tänkte ge er som är sugna på att se nån visning eller mingla med modebloggare och modemänniskor, lyssna på intervjuer eller titta på visningarna på stora skärmar några tips. På Biblioteksgatan har idag Elle och Café öppnat en pop up butik tillsammans där man kan se visningarna eller lyssna på inervjuer med designers som Astrid Olsson och Lee Cotter från Fifth avenue shoe repair.

Öppen visning har i år Carin Wester (hon hade det även 2008) på Mercedes-Benz Fashion Pavilion i Kungsträdgården på tisdag kl 19.30.
Cheap Monday (hade förra året) har även dom öppnat upp för allmänheten på Evert Taubes terass, Riddarholmen på tisdag kl 17.45.

Iphone4.

Igår kom min älskling hem med 2 st Iphone 4. Weeiii äntligen, är såå glad!!

Stan.

Nu drar vi ut på stan, 28C idag=) Ikväll blir det partyyy!!! Ha en bra lördag allihopa!

Copy.

Dessa whyred inspirerande jeans hänger nu på galjen hos Gina Tricot. Riktigt snygga tycker jag. Hade haffat dom direkt om det inte vore för min korta längd, då skinnlappen gick ända ner till foten. Dom blir dina för 299 kr.

Torsdag kväll.

Kom precis hem efter att ha varit nere på stan och tagit ett glas vin och pratat massor med Klara. Super mysigt. Igår tog jag ett glas vin med Jenny på söder medans våra pojkvänner var på Sverige matchen på Råsunda. Imorgon är det fredag, äntligen=)
Ni ska få se bättre bild på skorna någon annan dag, dom är verkligen Blåa, love it!

Kavaj Gina Tricot, Tshirt HM, Jeans Weekday, Skor Scorett, Väska Balenciaga.

Some wise words.

William Arthur Ward

Östermalm runt.

Var ute på powerwalk igår kväll men Klara opch Amanda. Vi gick runt Östermalm, sedan Strandvägen och över till Djurgårn. Riktigt skönt va det. När jag kom hem var jag helt död efter första arbetsdagen så jag deckade i soffan.

Jag har varit deppig över att jag skulle börja jobba igen och jag mår illa och får migrän. Men bara för att semestern är slut och jobbet börjar så är fasen inte sommaren slut. Jag vill inte få det livet med rutinerna jobba, äta, kolla tv, sova (som det oftast är på vinterhalvåret). Nej, sommaren är banne mig inte slut än (sensommaren har ju precis börjat, haha) och jag kommer att ta vara på tiden efter jobbet också. Mer grillkvällar med vänner, middagar, ett glas vin mitt i veckan, promenader i andra stadsdelar, utflykter mm. Förutom idag, idag ska jag attackera soffan och bara kolla på tv och hoppas på att huvudvärken försvinner en gång för alla och att Viktor står för middagen! Sen kan mitt nya liv börja!

Jag ska inte deppa ner mig bara för att man måste jobba!!!

En sak som jag också brukar göra, jag tycker det är viktigt att alltid se fram imot någonting. Tex, en hemresa till antingen mina eller Viktors föräldrar, ett besök, en utomlandsresa, en fest mm. Just nu ser jag fram imot att Viktor mamma och pappa kommer till oss på fredag, Vi ska fira Klara som fyller år, och på lördag blir det förfest hos oss och utgång, kul=)

Whiteroom.

Igår festade vi loss på Whiteroom. Ikväll blir det film och pizza. Imorgon jobb.

I fredags när jag när jag landade med flyget på Bromma flygplats hade jag jätte bråttom ner på stan. Jag stod och trängdes bland massa människor vid bandet där alla väskor kommer och hoppades, som alla andra på att min väska skulle komma ut bland dom första. Men istället så vad det jag som stod kvar sist av alla. Stod kvar ända tills bandet stannade utan en endaste lite skymt av min väska, kände mig som Stig Helmer i sällskapsresan, när han ska till Spanien och inte får sin väska. Helvetes j*vlar sa jag högt för mig själv och gick till informationen. Min väska var kvar på Landvetter. Sjukt irriterande. Tur var att jag fick min väska på ca 35 kg hemkörd dagen efter=) Aja, jag slapp släpa på den hela vägen hem iaf, haha.

Trevlig söndag på er, ciao!

håll upp händerna för stureplan.

Nu blir det utgång=)

Bästkusten.

Igår checkade jag ut från Hotel Mama and Papa, (som pappa säger=) haha). Det har varit såå skönt att bara vara hemma hos föräldrarna under dom 2 sista veckorna av semestern. Shit, på måndag är den slut, min första semester i mitt liv. Vuxenpoäng! Vet inte om jag är redo, skulle behöva lika många veckor till. Jag älskar mitt Stockholm och det är underbart att komma hem till Min kille, som jag inte sett på två veckor, Men, det är alltid lite sorgligt att lämna Onsala, Göteborg, familjen mina fina vänner, speciellt när man vill finnas nära dom som mest.
Viktor lagar middag till oss nu, sedan kommer hans lillasyster hit sedan ska vi vidare till Viktor kompis för lite fest. Sista semester kvällen kommer sedan att vara ett minne blott, (haha skoja).
Här kommer ett bildregn med bilder från en fantastisk sommar på västkusten.
Vi firarade Viktor födelsedag på Hamnkrogen.

Min lillasyster och jag.

Världens bästa och jag.

Hoppkort=) Jag, Viktor, Elin och hennes Hampus.

Eftersom Viktor kommer ifrån andra sidan landet tycker han det är väldigt spännande att fiska krabbor, söt!

Viktor och Mica ska sova middag.

Vi har vari ute mycket med båten.

Underbara Onsala.

På stranden i Onsala.

Fina Elin.
Vi var och åt buffé och lyssnade på trubadur med syskonen, kompisar, mamma och pappa och deras kompisar i Onsala.

Kvällstur med båten ut till en ö där vi drack vin och sjöng.

Min fina lillasyster.

Födelsedagsfirande med tjejerna.

Klänning Noa Noa, Tröja Lindex, Skor köpta i Amsterdam.

Nu sitter jag och väntar på att Linnea ska komma och hämta mig så ska vi åka in till stan och ta en drink på stället Vasa stan och fira Linda som fyller år. Min sista kväll i Gbg, mys=)

Igår.

Ser lite sliten ut då jag tog bilden när jag kom hem, haha!
Min vän Rikard och jag.

Igår hade jag middag med min lillasyster Elin och hennes Hampus, sedan åkte vi in en sväng till Mingel i Kungsbacka. Det var fullproppat med folk både på uteserveringen och inne. Jag hade en jätte trevlig kväll med mina vänner och det är alltid kul att träffa folk man inte sett sen skolan. Nu ska jag hälsa på min mormor och ikväll ska vi in till stan och fira min bästa vän Linda som fyller år idag. Grattis gumman. Imorgon flyger jag hem till Stockholm. Det suger att semetern snart är slut.

Kroatien.

Tänkte visa lite bilder från när jag och Viktor var i Kroatien för någon vecka sedan. Vi var på Makarska riviäran. Vi hade en helt underbar semester tillsammans. Vi har badat och solat, tittat på solnedgången, ätit god mat och druckit drinkar och vin. Vi träffade några trevliga svenska som vi var ute och festade med två dagar, annars har vi bara umgåtts med varandra och haft det helt fantastiskt jag och min älskling. Jag älskar och resa med Viktor och vi har redan hunnit med att besöka ganska många platser runt om i världen, och vi håller redan på att planera en eventuell resa i höst.
Jag hade varken med mig plattång eller locktång och sminkade mig endast en gång, så mitt hår och hy har verkligen fått vila, såå skönt.

Dreaming about.

ACNE 2295 kr
ACNE 3795 kr

Hamnkrogen.

Igår gick vi ner till Hamnkrogen som ligger här i Onsala. Träffade massor med gamla vänner och hade en super trevlig kväll. Nu ska vi in till stan på konstutställning. Ciao.
På mig hade jag klänning Zara, Skor Bianco, Skinnjacka HM.