Snöstorm.


Lisa Larssons Lucia tåg.

Åh vad jag längtar till julen nu. Jag tycker att det blir lite jobbigt om det kommer föör mycket snö och om det blir alldeles för kallt, som tex förra året då man fick stå ute i en timma kl 7 på morgonen i -28C och vänta på en extrabuss för att tunnelbanan var inställd i flera dagar. Nja, inte riktigt min grej. Men snö och ca 5 minus får det gärna vara=) Vet inte vad ni där hemma på västkusten har för väder, men här i Stockholm är det riktig snöstorm ute idag. Inget mysigt väder alls, utan mer snöblandat regn som verkligen piskar, sällan det blåser så här mycket i Stockholm.

Jag tok älskar julen. Allt är så himla mysigt. Alla är så glada. Jag har redan köpt julgran, nya julkulor, adventsljusstake, och en ny ljusstake till fönstret, och mer skall det bli. Älskar julpynt och vi kommer få det såå mysigt hemma hos oss. Myyys!

En favorit när det gäller julpynt är Lisa Larssons luciatåg. En perfekt sak att samla på och önska sig i julklapp. Blir lite dyrt om man vill ha alla samtidigt då dom är ganska dyra, tror dom ligger på över 400 kr styck, vet inte exakt. Jag har lucian och tärnan som jag har fått av min storasyster. Kommer bli såå fint hemma när jag har allihpa sen=)

Har ni börjat förbereda inför julen än?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0