winter.

Här i Oslo är det inte så mycket snö faktist. På min innergård ligger det massor, men på gatorna är det inte alls lika mycket. Det är typ värme grejer under vägarna så att snön inte ska lägga sig, så den liksom tinar bort även om det snöar jätte mycket. Åker man bara någon minut utanför centrum är det flera decimeter snö. Det bästa av allt är att om man vill åka skidor behöver man inte packa väskan för att vara borta en vecka eller en helg. Nej, för det är bara att ta tunnelbanan några hållplatser så är man framme vid backen, ca 15 nerfarter har vi här i Oslo=)  I söndags när jag gick till jobbet såg jag massor med folk med skidorna på axeln som skulle ut och åka lite. Coolast var en kille som kom ut från T-bane stationen för några dagar sedan med snowboard skor, skidkläder, skidglasögon på huvudet och snowboard underarmen, mitt inne i stan, hahaha!
Jag längrat tills jag får åka skider, V ska föresten lära mig att åka snowboard, han är tydligen proffs!!

Nu ska jag kolla på ensam hemma, sån härlig jul film.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0