Porslin.

Hej! Längesedan sist! Det är en del som hänt de senaste och jag har varken haft tid eller lust för att blogga! Hoppas att inspirationen kommer tillbaka snart!

Blåvitt porslin som de på bilden tycker jag är såå snyggt. Se bara hur fint det gör sig på marmorbordet till designlampan från Flos. Man kan tycka att sån här typ av porslin är lite tantigt men jag tycker det gör sig så fint i ett modernt hem. Den nya designen av Ostindia porslinet från Rörstrand som ni ser på koppen nere till vänster tycker jag är jättefint, var inte riktigt lika förtjust i det gamla originalmönstret som skymtas på thékannan på bilden uppe till vänster. Hela thé servisen Blå eld från Rörstrand har jag redan, den kommer från min farmor. Ni ser koppen och fatet uppe till höger. Jag är såå glad för den servisen.

Jag och Viktor håller på att samla en ny servis, det blir Corona från Rörstrand. Vitt porslin med silverkant. Snyggt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0