Inspiration.

 
Jag och Viktor har efter nästan 4 år i Stockholm bestämt oss för att flytta. Vi har haft helt fantastiska år i Sveriges vackraste stad. Det var ett jättesvårt beslut men nu känns det jättebra!! Vi kommer att flytta i december så nu är det enda jag tänker på inredning till vår nya lägenhet. Jag kommer att berätta mer om vart vi ska flytta och allt annat senare. Som sagt, inredning, gaaahhhh det finns sååå mycket fint. Jag och Viktor har helt plötsligt ganska olika åsikter om hur vi ska ha det ibland men jag tror att vi är på väg att mötas lite på vägen och att vi kommer få det riktigt fint. Vi har redan gjort några stora inköp och mer kommer det bli=) Ni ska få hänga med =)
 
Ovan är inspiration att döda för enligt mig. Jag älskar tidlösa designklassiker, det är investering för mig och jag vill sakta och med genomtänkta val tillsammans med min kärlek bygga upp ett varmt hem att inspireras, trivas, umgås och växa i. 
 
1. Fåtöljen Ägget är nog ett av 1900-talets mest kända möbel. Designad av Arne Jacobsen 1958 till SAS Hotel i Köpenhamn. Äggligt dyr är den också ;-)
2. I somras ropade jag in en persisk matta på aktion, nu behöver jag antingen en större eller en liten till. Persiska mattor fyndar du lättast på aktion. 
3. Ljusstaken Tre kulor i mässing från Svenskt tenn. Tänk er två stycken av den svintunga ljusstaken på ett matsalsbord. Pampigt. 2150:-
4. Gino Sarfatti designade 1958 denna otroligt vackra krona för FLOS. Behöver jag säga nåt mer än MAGISK. 13 500:-
5. Vasen Dagg från Svensk tenn hade jag gärna haft i min ägo. 2400:-
6. Lampan Kvist i koppar designad av Jonas Bohlin. Riktigt snygg. ca 13 200:-
7. Kay Bojesens träapa är ju gör sig rätt utan att bli för barnslig. 1100:-
8. Lampan AJ, finns som golvlampa och för skrivbord. Design Arne Jacobsen för Louis Poulsen. 6500:-
9. Vänskapsknuten från Svenskt tenn är en riktig klassiker. 1900:-
10. Eames stolen. Design Charles och Ray Eames. Underbar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vem vill inte ha en ägget fåtölj?! Har du råd så kan du väl köpa en åt mig också?

2012-11-03 @ 02:13:15
URL: http://Sandriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0